Monday, October 09, 2006

Alfa Romeo vs. Mercedes Benz

Ή αλλιώς: Ιταλική σχολή εναντίον Γερμανικής...Με την ευκαιρία της βόλτας μέχρι την Χαλκίδα με την καινούρια Merc, έχω να παραθέσω ένα πρώτο συγκριτικό. Φυσικά, όταν το οδηγήσω (μόνος μου) στην ειδική διαδρομή (Ανάβυσσος-Σούνιο) θα επανέλθω με περισσότερα στοιχεία κυρίως στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. (σημείωση ότι τα μοντέλα δεν μπορούν να συγκριθούν απευθείας καθώς το ένα είναι η Alfa Romeo 156 μοντ. 2001, ενώ το άλλο η Merc C230K μοντ. 2006, αλλά θα συγκριθούν σε high level οι νοοτροπίες. Το συγκριτικό είναι περισσότερο σε φάση "δίνω το ένα, παίρνω το άλλο και τι διαφορές παρατηρώ" σε δύο παρόμοια μοντέλα της ίδιας κατηγορίας). Και φυσικά επισημαίνω ότι ιδιοκτήτης και χρήστης του αυτοκινήτου είναι άλλος (dad) και όχι εγώ......

Εσωτερικό:
Λιτό το εσωτερικό της Alfa, με γνώμονα την λειτουργικότητα. Τα όργανα στραμμένα στον οδηγό, ο συνοδηγός δεν μπορεί να δεί ούτε τι ώρα είναι...Πάλι καλά που δεν εχουν βάλει παραβάν μεταξύ οδηγού και συνοδηγού!! Προσωπικά το προτιμώ! Υλικά και ποιότητα μέτρια προς πλαστικά...αλλά δεν έχει και καμία σχέση βέβαια με το παρελθόν της Alfa! (βλέπε και τον διάδοχο την 159 που αγγίζει την τελειότητα).
Από την άλλη, η Merc έχει απίστευτη πολυτέλεια και ποιότητα στα υλικά της. Όλα τα όργανα είναι πλήρως λειτουργικά σε απόσταση αναπνοής από το χέρι του οδηγού, αλλά και όλα βρίσκονται σε κοινή θέα προς όλους του επιβάτες. Βέβαια, τι να τα κάνεις τα κουμπάκια αφού ΟΛΑ γίνονται αυτόματα..το αυτοκίνητο είναι για "βαρετούς" οδηγούς..πας πας, βρέχει, ανοίγουν οι καθαριστήρες αυτόματα..μπαίνεις σε τούνελ στην Αττική Οδό και εκεί που πάει να σε πιάσει ο μπάτσος επειδή δεν έχεις ανάψει τα φώτα σου..τσουπ ανάβουν αυτόματα κι αυτα..!!Σε τυφλώνει ο πίσω με τα φώτα του? κανένα πρόβλημα...ο καθρέπτης σκουραίνει (κατράμι γίνεται βασικά..)..πάλι αυτόματα. Σε επίπεδο ασφάλειας, κλείνωντας την πόρτα της Merc νομίζεις ότι μπήκες σε Leopard, ενώ κλείνωντας την πόρτα της Alfa ήταν σαν να έχεις μείνει απ΄έξω!!καλό ε?? Πάντως και τα 2 θεωρούνται ασφαλή, απλά αναφέρομαι στην αίσθηση που σου αφήνουν...
Συνοψίζοντας, γιαυτό δικαιολογούνται και οι τίτλοι τους: Σπόρ οικογενειακό η Alfa, και προς λιμουζίνα η Merc.

Εξωτερικό design:
Κανονικά, μόνο με μειωπία 9 βαθμούς πρέπει να σου αρέσει περισσότερο μια Merc από μία Alfa Romeo! Εντάξει, τα παραλέω και λίγο, απλά σε design οι ιταλοί δεν παίζονται...Οι γραμμές τους, οι καμπύλες, τα φωτιστικά σώματα, οι αεροδυναμικοί συντελεστές κλπ είναι μακράν πιο προσεγμένοι..Βέβαια, οφείλω να ομολογήσω ότι οι Merc έχουν φοβερή βελτίωση τα τελευταία χρόνια στο design, και δεν είναι τα "τετράγωνα" ταξί που ξέραμε παλιά. Και πάλι, συγκρίνουμε ανοίμοια πράγματα γιατί η Alfa είναι και 1ης γενιάς ούτε καν το face lift. Εν ολίγοις, η Alfa κατασκευάζει μοντέλα με προσωπικότητα, ενώ η Merc μοντέλα με κύρος!

Μηχανικά μέρη - Οδική συμπεριφορά:
Εντάξει, είναι γνωστό (και το επιβεβαιώνω κι εγώ) ότι οι Alfisti αγοράζουν μόνο Alfa Romeo για να φτάνουν σε οδηγικό παραλλήρημα...Αγοράζουν ιταλικό τραχύ ήχο, κινητήρες με μπόλικα άλογα (ως προς τα κυβικά) , με άρυθμα ρελαντί, τιμόνι πυξίδα, φρένα άγκυρες...βέβαια παίρνουν πακετάκι και τα ενδεχόμενα (μπόλικα) ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά προβλήματα...αλλά πάντα τα αγαπάνε γιατι στον δρόμο -αυτοί- τελικά είναι τα βέλη και όχι αυτοί που έχουν το βέλος στο σήμα τους!!! Έτσι για βάζουμε τα πράγματα στην θέση τους..!! Ανάρτηση πολυμηχάνημα: άνετη, απορροφά όλους τους κραδασμούς και λακούβες..αλλά ταυτόχρονα πέτρα χωρίς να παίρνει καμία κλίση το σασί..Ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω πως διάολο το πετυχαίνουν αυτό...
Οι γερμανοί, μην μπορώντας να κουνήσουν αξιοπρεπώς τον 1.5 τόνο λαμαρίνας, βάλανε ένα κομπρεσσέρ μπας και βγάλουν κάνα άλογο παραπάνω...και τα καταφέρανε!!Ζήτω λοιπόν στο επιπλέον "K" που δίνει 40-70 άλογα επιπλέον..Δεν ειρωνεύομαι..τουλάχιστον αυτοί το πήρανε πρέφα..όχι σαν τους Γάλλους (PSA group) που τα οικογενειακά τους πρέπει να τα περνάνε μέχρι και τα παπάκια...Λέγαμε λοιπόν για τον κινητήρα που είναι κορυφαίος. 1800cc/192HP δεν βρίσκεις εύκολα (μαζί του και το 20v διαμάντι του group VAG) και η ροπή του από χαμηλά το κάνει πολύ ευκολοδήγητο μέσα στην πόλη. Φρένα αγκινάρες..εε συγγνώμη άγκυρες ήθελα να πώ...οχι, σοβαρά, έχει καλά φρένα αλλά επειδή το Merc που έχουμε έχει αυτόματο κιβώτιο, δεν κόβει τίποτα ο κινητήρας και όλη την ενέργεια την απορροφάνε τα φρένα οπότε έχουν και άλλη αίσθηση (αν παίξεις όμως με το σειριακό αυτόματο κιβώτιο πετυχαίνεις καλύτερα αποτελέσματα στο φρενάρισμα!!). Και πάμε στο θέμα αίμα ανάρτηση: μαλακή, βάρκα θα έλεγα...είχαμε ξεσυνηθήσει με τα "σκληρά" και μας φαίνεται σαχλαμπούχλα η ανάρτηση και εμένα και του dad. Τι να κάνουμε, είναι η Elegance που είναι και καλά η λιμουζίνα...και "πρέπει να είναι άνετη"..Βρε γερμανέ, βάλε μια σπορ ανάρτηση εφόσον έχεις 192 άλογα, και άσε τους γέρους να νομίζουν ότι κάνουν κραδασμικό τέστ!! Πάντως, εφόσον ξέρουμε τί αγοράζαμε, είναι ΟΚ. Εντυπωσιάστηκα αφάνταστα στην εθνική με την ποιότητα κύλισης της Merc που έμοιαζε με τρένο TGV...αθόρυβο, άνετο (άμα θέλεις σηκώνεσαι κιόλας..) και έχοντας άφθονη ροπή για να προσπεράσεις τα φορτηγά..(με kickdown εννοείται). Επιτέλους, είσαι στα 120-140km/h και το ραδιόφωνο ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ!!!

Καταλήγοντας λοιπόν σε αυτή την μικρή σύγκριση των δύο σχολών, επιβαιβεώνονται τα ήδη γνωστά: ότι οι δύο σχολές, παρόλο που τελευταία συγκλίνουν όλο και περισσότερο (γιατί οι μέν φτιάχνουν πιο ποιοτικά αυτοκίνητα και οι άλλοι πιο σπορ) παραμένουν συμπληρωματικές μεταξύ τους!! Με max ψυχοπάθεια να έχεις παρκαρισμένα στο γκαραζ μία Alfa για στροφές, αδρεναλίνη και συνεργείο...και μία Merc για worldwide ταξίδια, βαρεμάρα και πολυτέλεια...

2 Comments:

At 9:52 AM, Blogger Der Freischϋtz said...

Σαν οδηγος γερμανικού αυτοκινήτου τώρα (VW Passat 1.8 T ) ΚΑΙ ιταλικού (Alfa 147 1.6) παλαιότερα πρέπει να ομολογήσω ότι η αίσθηση του να οδηγείς το ιταλικό είναι φοβερή!!!!
Ναι το VW είναι στιβαρό , ΝΑΙ τα 1.8 λίτρα του κινητήρα το κάνουν ταξιδιάρικο, αλλά την σβελτάδα, το σπίρτο της Alfa ΔΕΝ το έχει...
(Βέβαια... στο παρελθόν με είχε αφήσει από ηλεκτρολογικά στη μέση του δρόμου...)

Όσο για εμφάνιση τα ιταλικά είναι παρασάγγες ανώτερα !!! Συμφωνώ δηλαδή μαζί σου Κίμων... Ίσως τα πολύ ακριβά γερμανικά Merc , BMW να προσεγγίζουν τους Ιταλούς στο σχέδιο ( διότι φυσικά τα έχουν σχεδιάσει Ιταλοί!!! )

 
At 9:59 AM, Blogger Unknown said...

Κίμων πολύ καλό το Blog.Ενδιαφέρουσες απόψεις. Σαν κάτοχος μίας Alfa 147 1,6 120PS το μόνο που θα πώ είναι ότι το ερωτεύτικα μέσα και έξω από την πρώτη στιγμή! Από την άλλη εγώ το μόνο που έχω να πώ είναι ότι είχα κάποια θεματάκια αλλά όχι ηλεκτρικά.
¨Ολα αυτά όμως δεν παίζουν κανένα ρόλο όταν οδηγείς μια Alfa και νίωθεις το τιμόνι να έχει ακρίβεια διαβήτη και να σου δίνει τέτοια σιγουριά να κάνεις σφήνες ακόμα και με 200km/h στο κοντέρ. Mόνο ένα αυτόκινητο έχω οδηγήσει που να μου δόσει την αίσθηση ότι εχει πίο ακριβές τιμόνι, το MAZDA MX-5 2007 μοντέλο. Και πάλι η σύγκριση είναι αρκετά ανόμοια και αυτό τα λέει όλα.Δεν το συζητάω για την αίσθηση που σου αφήνει όταν πας με 220km/h και ακούς τον κηνιτηρά να μουγκρίζει..το πίο σημαντικό είναι όμως το κράτημα και η εμπιστοσύνη που σου δίνει αυτό το αμάξι με όποια χιλιόμετρα. Παίζεις και δεν φοβάσαι,ακόμα και όταν γλιστρίσει το κάνει ωραία και ελενχόμενα (αν καταφέρεις και ξεγελάσεις τα ASR και VDC). Προσωπικά ALFA! και μέτά το ALFA πάλι ALFA...μήπως έχω κολήσει??

 

Post a Comment

<< Home